FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Najemcy
Odpowiedzi na 10 pytań
Najemca ma obowiązek oddać lokal w stanie niepogorszonym. Oznacza to, że wszelkie koszty związane ze sprzątaniem mieszkania, dokonaniem napraw i usunięciem usterek, które powstały z winy najemcy, zostaną potrącone z kaucji po zakończeniu najmu. Bez obaw, nie zostaniesz obciążony za usterki losowe, na które nie masz wpływu.
Właściciele mieszkań
Odpowiedzi na 6 pytań
Pośrednicy nieruchomości, co do zasady, nie opiekują się powierzonymi mieszkaniami, natomiast ARBET Rent kompleksowo zarządza lokalem i całym procesem wynajmu. Nasze działania nie kończą się tylko na podstawowych zadaniach, takich jak zlecenie profesjonalnej sesji fotograficznej lokalu, poszukiwanie najemcy i zawarcie z nim umowy najmu.
Oprócz tego, po przekazaniu lokalu okresowo sprawdzamy jego stan i pobieramy od najemcy wszelkie wynikające z umowy najmu opłaty i kontrolujemy ich terminowość. Dokonujemy rozliczeń bieżących i końcowych z najemcą oraz wspólnotą mieszkaniową w imieniu właściciela. Po zakończeniu umowy najmu niezwłocznie przystępujemy do poszukiwania kolejnego lokatora.
To jednak nie wszystko. Jako ARBET Rent w razie konieczności podejmujemy również wszelkie działania windykacyjne, zajmujemy się naprawą usterek, czy organizujemy sprzątanie po zakończonym najmie.
Robimy wszystko tak, żebyś Ty nie musiał/a się niczym przejmować!
Jeżeli aktualnie nie jest zawarta żadna umowa najmu, to jedynymi kosztami, które musi ponosić właściciel lokalu, są podstawowe opłaty eksploatacyjne uiszczane do wspólnoty mieszkaniowej. Nasze wynagrodzenie pobieramy tylko i wyłącznie po podpisaniu umowy najmu oraz w trakcie jej trwania. Dokładniej, opłatę startową oraz wynagrodzenie z tytułu umowy o zarządzanie za pierwszy miesiąc potrącamy z pierwszego opłaconego czynszu, natomiast wynagrodzenie comiesięczne z tytułu umowy o zarządzanie potrącamy z opłaconego przez najemcę czynszu za kolejne miesiące.
ARBET Rent kompleksowo zajmuje się powierzonym przez Państwa mieszkaniem, a to oznacza również usuwanie wszelkich awarii technicznych. Nasz doświadczony dział techniczny poradzi sobie z każdym problemem. W niektórych sytuacjach korzystamy również z pomocy starannie dobranych, sprawdzonych przez lata partnerów (np. firm z branży elektrycznej, hydraulicznej). Ich kompetencje, dyspozycyjność i rzetelność umożliwiają nam szybkie usuwanie usterek bez angażowania właściciela.
Dzięki odpowiednim zapisom w umowie najmu posiadamy narzędzia umożliwiające nam windykację należności oraz w razie konieczności – eksmisję nierzetelnego najemcy. Najważniejsza przy egzekwowaniu należności jest dobrze skonstruowana umowa najmu oraz dopełnienie wszelkich formalności, dzięki którym kancelaria prawna, z którą ściśle współpracujemy, skutecznie reprezentuje nas przed dłużnikami.
Pierwszym krokiem będzie wezwanie najemcy do zapłaty, w kolejnych etapach korzystamy z pomocy kancelarii prawnej. Działania te zawarte są w cenie opłat za zarządzanie najmem, zgodnie z umową o zarządzanie.
Mieszkanie powinno być przede wszystkim posprzątane i odświeżone. Na życzenie właściciela pomagamy w zorganizowaniu sprzątania i prac remontowych. Każde mieszkanie traktujemy jednak indywidualnie. Często wiele zależy od lokalizacji i stanu nieruchomości, dlatego wszystkie szczegóły ustalamy na spotkaniu przed podpisaniem umowy o zarządzanie.